Monday 26 October 2015

Hubased kuullambid

Või kuidas neid nüüd kutsudagi. Mul eesti keel juba kahjuks lonkab. Igatahes on Norras sellised kuulikestega (jõulu)lambikesed/laternad popid. Mina muidugi armastan kõike ise järele proovida, kuigi poest on nii mõnigi kord lihtsam osta. Isetehtud asjadel on oma võlu ning isetegemine lõõgastav.
Alustuseks on vaja paraja arvu valgete pirnidega jõuluküünlaid (minu omal 20). PVA liimi, pintslit, lõnga/nööri, ümmargusi õhupalle ning kuulide kuivatamiseks kohta. Mina kuivatasin neid kahe kassitoidu karbi vahel puidust grillvarraste abiga.
Kuna lapsepõlvest on kaua möödas siis puhusin rumala peaga kõik õhupallid korraga täis. Paari päevaga oli kasutamist ootavatel õhupallidel õhku välja lekkinud nii et pidin uue paki ostma.
Siis otsisin lõngajääkide kastist välja mõned lõngad ning hakkasin neid õhupallide ümber kerima.
Mäkerdamise  osa käib kiiresti, kuivamisega on juba teine lugu. Minu kuulidele on PVA liimi peale kantud kaks korda, mõnele kolm. Kolm kihti oli liiga palju, liim jäi läikima ning lõnga tekstuur hakkas ära kaduma. Kahe kihiga jäid kuulid piisavalt kõvad et kerad esimese katsumise peale lömmi ei vajuks.
Peale liimiga pintseldamist peavad kuulid mõne tunni kuivama. Kuivades muutub PVA jälle läbipaistvaks.
Õhupallid saab seest välja kergesti, hoia "sabast" kinni (muidu võib kogu kupatus kuuli sisse kaduda) ning torka nõelaga õhupalli auk, siis tuleb õhupall ise krõbinal liimi küljest lahti. Sikuta õhupall välja, siis lõika kääridega u.0,5-1cm pikkune sälk ning suru elektriküünal sisse, üsna brutaalselt.
Kuidas tundub? Mina ilmselt proovin veel :)

No comments:

Post a Comment